Ponad 25% średnich i dużych firm w Polsce nie zauważa żadnych efektów dobrowolnych działań, które podejmują dla zdrowia swoich pracowników. W pozostałych działania prozdrowotne przekładają się głównie na efekty społeczne, wizerunkowe i biznesowe.
Częściej niż co druga deklaruje, że promocja zdrowia przyczyniła się do lepszej współpracy w zespołach i poprawy relacji, do wzrostu efektywności i wydajności pracy oraz lepszego publicznego wizerunku firmy.
Poprawę zdrowia pracowników, jako efekt realizowanych działań, zauważa 38% badanych organizacji. Wśród nich co czwarta deklaruje, że efekt ten jest potwierdzony, zmierzony, udokumentowany. W pozostałych to tylko ogólna opinia. Ciekawe, że firm deklarujących potwierdzony wpływ na stan zdrowia jest dwukrotnie więcej niż tych, które gromadzą i analizują jakiekolwiek zbiorcze dane o zdrowiu swojego personelu. Te ostatnie to tylko 8% ogółu.
Więcej ustaleń z reprezentatywnego ogólnopolskiego badania 1032 średnich i dużych zakładów pracy – ich zaangażowania w promocję zdrowia i dobrostanu personelu – przedstawimy podczas seminarium online pt. „Efekty promocji zdrowia i aktywności fizycznej w firmach”, na które zapraszamy 14 maja 2025 r., w godz. 12.00-14.00.
Zarejestruj się tutaj.
Będziemy rozmawiać m.in. o tym:
- jakie efekty działań wellbeingowych zauważane są w firmach, czego one dotyczą
- czy są to tylko pozytywne efekty, czy także niekorzystne (i jakie)
- które efekty są potwierdzone, zmierzone, udokumentowane, a które nie
- ile firm ocenia relacje pomiędzy korzyściami z promocji zdrowia a związanymi z nią kosztami
- czy firmy interesują się, jak pracownicy odbierają oferowane im działania/rozwiązania prozdrowotne, czy są one odpowiedzią na ich potrzeby i oczekiwania
- jakie jest zainteresowanie firm przyczynami sukcesów bądź niepowodzeń podejmowanych działań prozdrowotnych
- jak wygląda wewnętrzna komunikacja w sprawach dotyczących zdrowia.
Wyniki badania, przeprowadzonego jesienią 2024 r., przedstawią Eliza Goszczyńska i Krzysztof Puchalski z KCPZMP IMP.
Do wystąpienia zaprosiliśmy też osoby reprezentujące kilka firm, które promują zdrowie swojego personelu i monitorują to, co robią w tej kwestii. Opowiedzą „od kuchni”, jak podchodzą do oceny promocji zdrowia – jej przebiegu, efektów, wyzwań dla jej wdrożenia. Szczegóły wkrótce.
Projekt dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Edukacji i Nauki w ramach Programu „Nauka dla Społeczeństwa II”.