Komentarz do raportu ,,Ruch w interesie zdrowia” firmy Orange Polska

Z opublikowanego raportu „Ruch w interesie zdrowia. Promocja zdrowia i aktywności fizycznej w zakładach pracy w Polsce” wynika jasno:

  • Tylko 45% firm deklaruje, że troszczy się o zdrowie pracowników ponad obowiązki wynikające z przepisów BHP.
  • Ponad 30% ogranicza się wyłącznie do działań wymaganych prawem, a więc nie podejmuje dodatkowych inicjatyw prozdrowotnych.

Raport można pobrać tutaj.

Tymczasem — jak podkreśla w swoim komentarzu Izabela Chocianowska z Orange Polska — rola pracodawcy w kształtowaniu stylu życia, nawyków i zdrowotnych postaw pracowników jest kluczowa:
„Zdrowie jest osobistym zasobem każdego człowieka. (…) Pracodawcy poprzez kształtowanie środowiska i warunki pracy, a także jej kulturę, mogą i powinni wspierać pracowników w dbaniu o kondycję fizyczną i psychiczną. (…) Poziom świadomości i zrozumienia przez zarządzających, jak duży wpływ na zaangażowanie pracowników i ich efektywność mają działania związane z promocją zdrowia i dobrego samopoczucia, jest niewystarczający.”

Cały komentarz Izabela Chocianowska znajduje się w raporcie na stronach 36-37.

Raport pokazuje, że wyzwania w promocji zdrowia w pracy różnią się w zależności od wielkości organizacji — od braku zasobów, przez trudności w zaangażowaniu pracowników, aż po stereotypy i obawy związane z kontuzjami. Czasem problemem jest też brak dopasowania form aktywności do rzeczywistych potrzeb zespołu.

W odpowiedzi na te wyzwania Orange Polska postawiło na świadomość + oddolne zaangażowanie:

  • Edukacja: webinary, warsztaty i materiały o wpływie ruchu na zdrowie psychiczne i fizyczne.
  • Wsparcie dla pracowników: aż osiem klubów sportowych, wyjazdy integracyjne z elementami aktywności (spływy, zawody sportowe),
  • Lokalne działania: „Miasteczka Regionalne” – oddolne struktury wspierające zdrowie, ekologię i atmosferę w pracy.

Efekty? Większe zaangażowanie, satysfakcja i realna poprawa atmosfery pracy.

Projekt dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Edukacji i Nauki w ramach Programu „Nauka dla Społeczeństwa II”.

Ułatwienia dostępu

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.