Negatywne skutki promocji zdrowia w firmach

Troska firm o zdrowie pracowników prowadzi do negatywnych skutków. Blisko dwukrotnie częściej wskazują to respondenci z działów HR (38%) niż pracodawcy i najwyższa kadra (21%).

Blisko w co trzeciej firmie (29,3%) wystąpił przynajmniej jeden negatywny efekt działań wspierających zdrowie personelu, idących dalej niż wymaga prawo. Było to:

  • niezadowolenie pracowników, że w sferze prozdrowotnych rozwiązań i benefitów dostają za mało lub nie to, co by chcieli (21,9%),
  • konflikty między pracownikami (9,9%),
  • kontuzje, wypadki lub dolegliwości u części pracowników (9,1%),
  • niezadowolenie pracowników, że pracodawca wtrąca się w sprawy ich zdrowia lub namawia do niechcianych aktywności (7,9%).

Więcej ustaleń z reprezentatywnego ogólnopolskiego badania 1032 średnich i dużych zakładów pracy – ich zaangażowania w promocję zdrowia i dobrostanu personelu – przedstawimy podczas seminarium online pt. „Efekty promocji zdrowia i aktywności fizycznej w firmach”, na które zapraszamy 14 maja 2025 r., w godz. 12.00-14.00. Udział jest bezpłatny.
Link do rejestracji tutaj.

Będziemy rozmawiać m.in. o tym

  • jakie efekty działań wellbeingowych zauważane są w firmach, czego one dotyczą,
  • czy są to tylko pozytywne efekty, czy także niekorzystne (i jakie),
  • które efekty są potwierdzone, zmierzone, udokumentowane, a które nie,
  • ile firm ocenia relacje pomiędzy korzyściami z promocji zdrowia a związanymi z nią kosztami,
  • czy firmy interesują się, jak pracownicy odbierają oferowane im działania/rozwiązania prozdrowotne, czy są one odpowiedzią na ich potrzeby i oczekiwania,
  • jakie jest zainteresowanie firm przyczynami sukcesów bądź niepowodzeń podejmowanych działań prozdrowotnych,
  • jak wygląda wewnętrzna komunikacja w sprawach dotyczących zdrowia.

Wyniki badania, przeprowadzonego jesienią 2024 r., przedstawią Eliza Goszczyńska i Krzysztof Puchalski z KCPZMP IMP.

Do wystąpienia zaprosiliśmy też osoby reprezentujące kilka firm, które promują zdrowie swojego personelu i monitorują to, co robią w tej kwestii. Opowiedzą „od kuchni”, jak podchodzą do oceny promocji zdrowia – jej przebiegu, efektów, wyzwań dla jej wdrożenia. Więcej szczegółów wkrótce.

Projekt dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Edukacji i Nauki w ramach Programu „Nauka dla Społeczeństwa II”.

 

 

, Negatywne skutki promocji zdrowia w firmach

 

, Negatywne skutki promocji zdrowia w firmach

Ułatwienia dostępu

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.