Rozpoczynamy fazę terenową ogólnopolskiego badania aktywności firm na rzecz promocji zdrowia personelu

Badanie firm – ich działań na rzecz zdrowia personelu, idących dalej niż wymaga prawo – rusza już za kilka dni. Obszerny kwestionariusz wywiadu, opracowany w Krajowym Centrum Promocji Zdrowia w Miejscu Pracy, przekazany został do Agencji Badawczej EDBAD Sp. z o.o., współpracującej przy realizacji badania. Ankieterzy nawiążą kontakt z tysiącem średnich i dużych firm w całej Polsce, zróżnicowanych terytorialnie, branżowo i w aspekcie wielkości zatrudnienia. Próba będzie reprezentatywna pod względem tych cech dla ogółu podmiotów gospodarczych w kraju (z wyłączeniem trzech branż). Informacji udzielać będą przedstawiciele kadry zarządzającej, odpowiedzialni za kwestie zdrowia personelu.

Dzięki badaniu dowiemy się, jaki jest stosunek firm w Polsce do promocji aktywności fizycznej pracowników, jakie działania podejmują w tym obszarze, jakie postawy reprezentuje kadra zarządzająca. Ujmiemy to na szerszym tle ich zaangażowania w promocję zdrowia personelu.

Główne ogólne pytania, na które szukamy odpowiedzi to:

  • Ile firm wspiera i stymuluje aktywność fizyczną pracowników – zarówno w pracy, jak i poza nią? Jakie działania podejmują w tym celu? Które z działań w tym obszarze i jakie ich typy są najbardziej popularne? Na ile są to rozbudowane inicjatywy (i z jakich składają się elementów), na ile ograniczają się do prostych rozwiązań (i jakich)?
  • Ile firm ogranicza się do sponsoringu abonamentów sportowo-rekreacyjnych? Czy firmy oferujące pracownikom dofinansowanie abonamentów interesują się tym, jak wykorzystują je pracownicy?
  • Czy firmy obawiają się ewentualnych kontuzji pracowników, które mogłyby powstać w związku z promocją aktywności fizycznej? Jaki jest ich stosunek do tego problemu?
  • Ile firm zbiera i analizuje zbiorcze dane o stanie zdrowia oraz o oczekiwaniach personelu dotyczących spraw zdrowia? Jak to robią? Do kogo trafiają ustalenia z takich analiz?
  • Co robią firmy, by ułatwiać pracownikom dostęp do opieki medycznej i leczenie, by wspierać ich zdrowie psychiczne, ułatwiać zdrowe odżywianie się, przeciwdziałać używaniu substancji psychoaktywnych, zadbać o ergonomię? Jakie działania są najbardziej popularne, jakie ich typy? Na ile tworzą one warunki sprzyjające zdrowiu w pracy, na ile przenoszą odpowiedzialność za zdrowie na samych pracowników?
  • W ilu firmach działania prozdrowotne przybierają postać strategii?
  • Jakie efekty podejmowanych działań prozdrowotnych dostrzega kadra firm? Które z tych efektów są zweryfikowane, oparte na zebranych dowodach, przeprowadzonych pomiarach, a które nie? Jakich obszarów dotyczą te efekty (zdrowia, biznesu, innych)?
  • Jakie są główne, a jakie mniej znaczące przyczyny działań związanych ze zdrowiem, dobrowolnie realizowanych w firmach? Jakich kwestii dotyczą główne motywy (zdrowia, biznesu, innych) ?
  • Czy i jakie przeszkody napotykają firmy w swych dobrowolnych działaniach na rzecz zdrowia personelu? Jakie są główne i jakie mniej znaczące utrudnienia? Na ile są to kwestie wewnętrze, na ile zewnętrzne?
  • Z jakich źródeł jest finansowana promocja zdrowia w firmach?
  • Jak różnią się firmy w przywołanych kwestiach w zależności od wielkości zatrudnienia, oceny swej kondycji ekonomicznej, formy własności, struktury demograficznej i zawodowej personelu?

Niektóre z tych informacji będzie można zestawić z danymi, które zostały zgromadzone w kilku podobnych badaniach z minionych lat (1998, 2000, 2001, 2006, 2010, 2015, 2017), prowadzonych przez Krajowe Centrum Promocji Zdrowia w Miejscu Pracy.

Serdecznie zapraszamy do kontaktu z zespołem projektu „Ruch w interesie zdrowia”.

tel. 42 63-14-685, 42 63-14-686

e-mail:

[email protected],

[email protected],

[email protected]

 

, Rozpoczynamy fazę terenową ogólnopolskiego badania aktywności firm na rzecz promocji zdrowia personelu

Ułatwienia dostępu

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.