Zaangażowanie firm w promowanie aktywności fizycznej

22,5% średnich i dużych firm w Polsce nie zachęca swoich pracowników do aktywności fizycznej i nie wspiera ich w tym obszarze. Jednocześnie w tych niewspierających firmach, znacznie częściej niż w pozostałych, menedżerowie zauważają, że większość ich pracowników nie dba o swoją sprawność fizyczną i kondycję, nie uprawia sportów. Zauważa to 61,6% menedżerów reprezentujących te firmy, które nie wspierają aktywności fizycznej personelu i tylko 38,3% tych, które promują aktywność fizyczną pracowników.

Ustalenia pochodzą z reprezentatywnego ogólnopolskiego badania 1032 średnich i dużych firm, zakończonego w listopadzie 2024 r.

Jak tłumaczyć tę zależność?

Czy to, że w firmach promujących aktywność fizyczną większość pracowników dba o swą sprawność i kondycję jest efektem działań podejmowanych przez firmę?

Czy może działania związane z promocją zdrowia po prostu częściej podejmują te firmy, które i tak mają aktywny personel, dbający o swoja sprawność i kondycję?

Czy firmy nie wspierające aktywności fizycznej nie robią tego, bo nie wierzą w skuteczność swoich działań w sytuacji, gdy większość pracowników nie dba o kondycję i sprawność fizyczną?

A może brak troski pracowników o swoją sprawność i kondycję w tych pasywnych firmach wynika właśnie z tego, że firma nie podejmuje żadnych działań, by promować i wspierać aktywność fizyczną personelu?

Może wreszcie to tylko efekt jakichś zniekształceń poznawczych (firmy promujące aktywność fizyczną widzą aktywnych pracowników, i odwrotnie)?

Może są jakieś inne interpretacje? Może jakieś inne ilustrujące je dane, przykłady?

Projekt finansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Edukacji i Nauki w ramach Programu „Nauka dla Społeczeństwa II”.

 

, Zaangażowanie firm w promowanie aktywności fizycznej

Ułatwienia dostępu

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.