22,5% średnich i dużych firm w Polsce nie zachęca swoich pracowników do aktywności fizycznej i nie wspiera ich w tym obszarze. Jednocześnie w tych niewspierających firmach, znacznie częściej niż w pozostałych, menedżerowie zauważają, że większość ich pracowników nie dba o swoją sprawność fizyczną i kondycję, nie uprawia sportów. Zauważa to 61,6% menedżerów reprezentujących te firmy, które nie wspierają aktywności fizycznej personelu i tylko 38,3% tych, które promują aktywność fizyczną pracowników.
Ustalenia pochodzą z reprezentatywnego ogólnopolskiego badania 1032 średnich i dużych firm, zakończonego w listopadzie 2024 r.
Jak tłumaczyć tę zależność?
Czy to, że w firmach promujących aktywność fizyczną większość pracowników dba o swą sprawność i kondycję jest efektem działań podejmowanych przez firmę?
Czy może działania związane z promocją zdrowia po prostu częściej podejmują te firmy, które i tak mają aktywny personel, dbający o swoja sprawność i kondycję?
Czy firmy nie wspierające aktywności fizycznej nie robią tego, bo nie wierzą w skuteczność swoich działań w sytuacji, gdy większość pracowników nie dba o kondycję i sprawność fizyczną?
A może brak troski pracowników o swoją sprawność i kondycję w tych pasywnych firmach wynika właśnie z tego, że firma nie podejmuje żadnych działań, by promować i wspierać aktywność fizyczną personelu?
Może wreszcie to tylko efekt jakichś zniekształceń poznawczych (firmy promujące aktywność fizyczną widzą aktywnych pracowników, i odwrotnie)?
Może są jakieś inne interpretacje? Może jakieś inne ilustrujące je dane, przykłady?
Projekt finansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Edukacji i Nauki w ramach Programu „Nauka dla Społeczeństwa II”.