Edukacja pracodawców, menedżerów, specjalistów zarządzania zasobami ludzkimi i ochrony zdrowia pracujących w zakresie tworzenia i realizacji w zakładach pracy programów zarządzania zdrowiem starzejących się pracowników
Źródło finansowania – Narodowy Program Zdrowia, Ministerstwo Zdrowia (2016-2020)
Główny wykonawca – Krajowe Centrum Promocji Zdrowia w Miejscu Pracy Instytut Medycyny Pracy im. prof. Nofera, Polska
Cele projektu:
- Zwiększenie motywacji i kompetencji pracodawców, menedżerów, specjalistów zarządzania zasobami ludzkimi i profesjonalistów służby medycyny pracy do realizacji programów zarządzania zdrowiem starzejących się pracowników w średnich i dużych zakładach pracy.
- Ukształtowanie wśród pracodawców, menedżerów, specjalistów HR ze średnich i dużych zakładów pracy, profesjonalistów służby medycyny pracy przekonań i postaw sprzyjających wdrażaniu programów zarządzania zdrowiem starzejących się pracowników. Nauczenie ich zasad i metodyk tworzenia, wdrażania i oceny programów zarządzania zdrowiem starzejącego się personelu.
Strona internetowa projektu:
Produkty projektu dostępne online
- Broszury/ulotki
Zarządzanie zdrowiem w firmie a starzenie się personelu – informator
Zarządzanie zdrowiem starzejącego się personelu - Raporty z badań
Badanie jakościowe (metodą fokusową) potrzeb i oczekiwań dotyczących informacji na temat zakładowych programów promocji aktywnego i zdrowego starzenia się
Zarządzanie zdrowiem personelu w kontekście starzenia się społeczeństwa. Raport z reprezentatywnego badania 1000 średnich i dużych zakładów pracy w Polsce
Zarządzanie zdrowiem personelu w kontekście starzenia się społeczeństwa. Raport z reprezentatywnego badania 1015 pracowników średnich i dużych firm w Polsce - Videoklipy
Zarządzanie zdrowiem w firmie w obliczu starzenia się personelu
Zwiastun filmu pt. “Dobre praktyki. Rozpoznanie potrzeb dla promocji zdrowia w firmie”
Dobre praktyki. Rozpoznanie potrzeb dla promocji zdrowia w firmie
- Prezentacje z konferencji
2017
Stan zdrowia, problemy i potrzeby zdrowotne pracowników w kontekście struktury wieku i starzenia się, Eliza Goszczyńska
Korzyści dla firmy wynikające z promocji zdrowia zróżnicowanych pokoleń personelu zakładów pracy, Eliza Goszczyńska
Działania skierowane na utrzymanie i poprawę zdrowia pracowników w różnym wieku, Mariusz Matycz (Emitel)
Firmy, pracodawcy i menedżerowie wobec problemu starzenia się personelu-wyniki badań, Elżbieta Korzeniowska
Koncepcja promocji zdrowia w pracy, Krzysztof Puchalski
Metody i narzędzia diagnozy potrzeb i oczekiwań personelu dotyczących promocji zdrowia w pracy, Krzysztof Puchalski, Elżbieta Korzeniowska
Modelowe metodyki realizacji programów promocji zdrowia w firmach, Krzysztof Puchalski, Elżbieta Korzeniowska
Nieobligatoryjna aktywność zakładów pracy w Polsce na rzecz zdrowia personelu, Krzysztof Puchalski
Praktyka zarządzania wiekiem i zarządzania międzygeneracyjnego, Katarzyna Wojtaszczyk (Uniwersytet Łódzki)
Stary człowiek i może. Słów kilka o psychologii człowieka dojrzałego, Justyna Kliombka-Jarzyna (HRP Polska)
Starzenie się populacji w wieku aktywności zawodowej w Polsce jako problem społeczny i wyzwanie dla konkurencyjności firm, Piotr Szukalski (Uniwersytet Łódzki)
Wykorzystanie nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych promocji zdrowia zróżnicowanych pokoleń zakładów pracy -szanse i zagrożenia, Jacek Pyżalski
Zasady wdrażania w firmach programów promocji zdrowia zróżnicowanych pokoleń personelu, Elżbieta Korzeniowska
2018
Certyfikat Menadżera Promocji Zdrowia, Elżbieta Korzeniowska
Dbałość o zdrowie pracowników Łódzkiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego, Janusz Moos, Dorota Jakuszewska (Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego)
Dlaczego firmie przydatna jest diagnoza potrzeb zdrowotnych i jak ją przeprowadzić, Elżbieta Korzeniowska
Dlaczego promocja zdrowia w firmie potrzebuje programu strategii, Krzysztof Puchalski
Dlaczego warto monitorować przebieg działań prozdrowotnych firmy i ich efekty i jak to robić, Eliza Goszczyńska
ING_Zdrowie na pokolenia – jak pracodawca może wspierać pracowników w dbałości o ich zdrowie, Maja Chabińska-Rossakowska (ING Bank Śląski)
Sieć Menadżerów Promocji Zdrowia, Elżbieta Korzeniowska
Jak efektywnie zarządzać zdrowiem pracowników, Anna Malczewska (Sitech Sp. z o.o.)
Zarządzania zdrowiem różnych pokoleń personelu firmy, Eliza Goszczyńska
2019
Działania prozdrowotne w Volkswagen Poznań – Paulina Zastawa (Volkswagen Poznań Sp. z o.o.)
Zdrowa organizacja – aktywności promujące zdrowe zachowania i nawyki wewnątrz organizacji – Paweł Sulich (Johnson & Johnson Poland Sp. z o.o.)
Zdrowe pokolenia – krótka historia rewolucji w biurze – Agnieszka Garecka, Urszula Troć (Franklin Templeton Investments)
Co utrudnia firmom realizację działań na rzecz zdrowego starzenia się personelu? Diagnoza na podstawie badań fokusowych menadżerów firm – Eliza Goszczyńska
Jak oceniać jakość i efekty promocji zdrowia w firmie? Rekomendacje na podstawie doświadczeń eksperckich – Krzysztof Puchalski
Jak promocja zdrowia w firmie może pomóc w ograniczaniu negatywnych skutków starzenia się pracowników? Wnioski z systematycznego przeglądu badań naukowych – Eliza Goszczyńska
- Materiały konferencyjne (video)
Koncepcja promocji zdrowia w pracy w kontekście zarządzania zdrowiem, energią
Starzenie się populacji w wieku aktywności zawodowej w Polsce jako problem społeczny i wyzwanie dla konkurencyjności firm
Praktyka zarządzania wiekiem i zarządzania międzygeneracyjnego
Stan zdrowia, problemy i potrzeby zdrowotne pracowników w kontekście struktury wieku i starzenia się
Stary człowiek i może. Słów kilka o psychologii dojrzałego człowieka
Nieobligatoryjna aktywność zakładów pracy w Polsce na rzecz zdrowia personelu
Firmy, pracodawcy i menedżerowie wobec problemu starzenia się personelu – wyniki badań
Zasady wdrażania w firmach programów promocji zdrowia zróżnicowanych pokoleń personelu
Działania skierowane na utrzymanie i poprawę zdrowia pracowników w różnym wieku – EmiTel sp. z o.o.
„Zdrowie na bank” – program Banku Zachodniego WBK dla pracowników w każdym wieku
Prezentacja programu prozdrowotnego realizowanego w Volkswagen Poznań Sp. z o.o.
Korzyści dla firmy wynikające z promocji zdrowia zróżnicowanych pokoleń personelu zakładów pracy
Motywowanie do uczestnictwa w programie i prozdrowotnych zmian w stylu życia
Metody i narzędzia diagnozy potrzeb i oczekiwań personelu dotyczących promocji zdrowia w pracy cz.1
Metody i narzędzia diagnozy potrzeb i oczekiwań personelu dotyczących promocji zdrowia w pracy cz.2
Metody i narzędzia diagnozy potrzeb i oczekiwań personelu dotyczących promocji zdrowia w pracy cz. 3
Wykorzystanie TIK w promocji zdrowia zróżnicowanych pokoleń zakładów pracy – szanse i zagrożenia
- Strona internetowa: www.pracanazdrowie.pl
Zadanie realizowane ze środków Narodowego Programu Zdrowia na lata 2016-2020, finansowane przez Ministra Zdrowia.