Podsumowanie webinaru „Jak firmy w Polsce promują aktywność fizyczną swojego personelu?” (10.12.2024 r.)

Dnia 10.12.2024 r. odbył się webinar „Jak firmy w Polsce promują aktywność fizyczną swojego personelu?”. W wydarzeniu wzięły udział 43 osoby, m.in. przedstawiciele: zakładów pracy mający bogate doświadczenia w promowaniu aktywności fizycznej pracowników, jak i poszukujący inspiracji do tego rodzaju wdrożeń, firm funkcjonujących na wolnym rynku oferujących usługi wspierające pracodawców i menadżerów w zarządzaniu zdrowiem personelu, a także środowisk naukowych zainteresowanych pierwszymi osiągnięciami naukowymi projektu.

Webinar był doskonałą okazją do zaprezentowania idei, celów, planowanych działań i harmonogramu projektu „Ruch w interesie zdrowia”.

Monitoring aktywności firm na rzecz promocji zdrowia personelu – wstępne wyniki sondażu

W trakcie wydarzenia przedstawiono również pierwsze wyniki ogólnopolskiego, reprezentatywnego badania zakładów pracy, przeprowadzonego w projekcie. Sondażem objęto 1032 średnie i duże organizacje w Polsce. Dzięki niemu zgromadzono dane na temat rozpowszechniania dobrowolnych działań podejmowanych przez pracodawców na rzecz zdrowia personelu, z akcentem na promocję aktywności fizycznej, informacje pozwalające analizować jakość realizowanych wdrożeń (m.in. oparcie ich na wewnętrznych diagnozach potrzeb, osadzenie w kulturze organizacyjnej, strategiczny charakter, komunikację z personelem, ewaluację), postawy kadry zarządzającej i motywy realizacji promocji zdrowia, utrudnienia i przeszkody w jej wdrażaniu, dostrzegane i oceniane efekty, a także źródła finansowania.

Przykładowe dane z badania przedstawione podczas webinaru:

  • Zaledwie 8% firm diagnozuje potrzeby zdrowotne swoich pracowników.
  • Ponad 20% firm nie podejmuje żadnych działań wspierających aktywność fizyczną pracowników.
  • Tylko 30% organizacji oferuje przynajmniej jedną formę wsparcia dla aktywności ruchowej.
  • Wciąż dominuje podejście, w którym troska o zdrowie pracowników traktowana jest bardziej jako benefit niż element strategii firmy.

Więcej wstępnych wyników sondażu dostępnych jest w prezentacji dra Krzysztofa Puchalskiego i dr Elizy Goszczyńskiej z Krajowego Centrum Promocji Zdrowia w Miejscu Pracy. Prezentacja dostępna tutaj.

Dobre praktyki z firm – inspiracje dla liderów

Kolejnym atutem webinaru były wystąpienia menadżerek z zakładów pracy wyróżniających się w promowaniu zdrowia swoich załóg. Wszystkie zaproszone prelegentki podzieliły się swoimi doświadczeniami i know-how w zarządzaniu zdrowiem pracowników, ze szczególnym uwzględnieniem aktywności fizycznej. Udowodniły przy tym, że wellbeing może być ważnym elementem strategii organizacji – niezależnie od branży, formy własności czy wielkości firmy.

  • Kinga Baj z mBank S.A.
    opowiedziała o programie ,,Z energią po zdrowie”, w którym mBank stawia na holistyczne podejście, łącząc zdrowie fizyczne i psychiczne.
  • Małgorzata Furtak z Santander Bank Polska S.A.
    przedstawiła kreatywne wyzwania sportowe, które nie tylko promują aktywność fizyczną, ale też budują integrację i zaangażowanie zespołów.
  • Monika Malinowska z Biura Rzecznika Praw Obywatelskich
    opowiedziała o wyzwaniach i korzyściach związanych z diagnozowaniem potrzeb i oczekiwań zdrowotnych personelu oraz roli aktywnych ambasadorów zdrowia w zakładzie pracy.
  • Dorota Niedbalska oraz Magdalena Mielcarek z Volkswagen Poznań Sp. z o.o
    pokazały, jak duża firma produkcyjna może skutecznie łączyć działania na rzecz profilaktyki, zdrowia fizycznego i ergonomii.

Każda z ekspertek udowodniła, że promocja zdrowia w miejscu pracy ma ogromny sens i przynosi realne korzyści dla biznesu i pracowników.

W zakładce „Praktyki w firmach” znajdują się:

  • nagrania z wystąpień każdej prelegentki,
  • prezentacje z przykładami wdrożonych działań.

Rejestracja całego webinaru dostępna jest tutaj. Zapraszamy do oglądania filmu.

 

 

Projekt finansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Edukacji i Nauki w ramach Programu „Nauka dla Społeczeństwa II”.

 

Belka zawierająca: logo Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, logo Instytutu Medycyny Pracy, logo projektu "Ruch w interesie zdrowia" oraz podpis: Projekt finansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Edukacji i Nauki w ramach Programu "Nauka dla Społeczeństwa II"

Ułatwienia dostępu

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.