Zapraszamy do zapoznania się z ofertą naszych usług.
Konsultacje
Konsultacje dotyczą planowania, doskonalenia działań, oceny przebiegu i efektów programów promocji zdrowia dla pracowników. Odbywają się w siedzibie Państwa firmy lub w Instytucie Medycyny Pracy w Łodzi. Po spotkaniu otrzymają Państwo sprawozdanie zawierające m.in. rekomendacje dotyczące kierunku dalszych działań.
Kontakt z namiAudyt jakości promocji zdrowia w firmie
Prowadzony w oparciu o model dobrej praktyki Krajowego Centrum Promocji Zdrowia w Miejscu Pracy. Firma otrzymuje raport z ustaleniami i rekomendacjami dotyczącymi doskonalenia jakości działań: ich racjonalności, skuteczności i efektywności.
Kontakt z namiAnaliza problemów zdrowotnych firmy
Oparta o desk research oraz wywiady z menedżerami. Raport oparty o te analizy wskazuje główne problemy zdrowotne występujące w firmie, które zagrażają jej dobremu funkcjonowaniu oraz przedstawia rekomendowane możliwości ich przezwyciężenia.
Kontakt z namiDiagnoza potrzeb zdrowotnych personelu
Oparta o badanie ankietowe przeprowadzone wśród ogółu lub wybranej próby pracowników (autorski kwestionariusz Krajowego Centrum) oraz wywiady grupowe. Ustalenia przedstawione w raporcie dotyczą subiektywnej oceny kluczowych aspektów stanu zdrowia (m.in. odczuwanych dolegliwości, samopoczucia, zasobów energii, sprawności funkcjonalnej, poziomu stresu, i in.) oraz potrzeb i oczekiwań dotyczących jego ochrony i wzmacniania. Dane te mogą być wykorzystane do późniejszej oceny efektów prowadzonych działań
Kontakt z namiOcena barier i potencjałów promocji zdrowia w firmie
W oparciu o wywiady z reprezentantami kluczowych struktur i grup interesu w firmie. Raport zawiera ustalenia z diagnoz i rekomendacje dotyczące racjonalizacji rozwoju działań dotyczących promocji zdrowia i ich ukierunkowania, co pozwoli osiągnąć firmie najbardziej pożądane efekty
Kontakt z namiOpracowanie strategii zdrowotnej firmy
Oparte o ustalenia z w/w diagnoz przeprowadzonych w firmie, konsultacje z zarządem dotyczące priorytetów rozwojowych firmy i jej kluczowych polityk oraz warsztaty z osobami zarządzającymi kwestiami związanymi ze zdrowiem. Dokument przedstawiający strategię zawiera m.in.: założenia promocji zdrowia jako jednej z wewnętrznych polityk firmy i jej uzasadnienie, charakterystykę sytuacji zdrowotnej w firmie, wskazanie zasobów dla wdrożenia promocji zdrowia i przeszkód do pokonania, określenie celów firmowej strategii promocji zdrowia, planowane działania i grupy adresatów, rekomendowane procedury komunikacji z personelem, zasady systemowej koordynacji działań i zarządzania wdrażaniem strategii, plan i rekomendacje dotyczące metod ewaluacji przebiegu i efektów wdrożenia, jego harmonogram. W procesie przygotowania strategii jej treść jest uzgadniana z kluczowymi interesariuszami.
Kontakt z namiSzkolenie osób zarządzających promocją zdrowia w firmie
Potwierdzone certyfikatem wydanym przez Krajowe Centrum Promocji Zdrowia w Miejscu Pracy. Przygotowuje uczestników do zarządzania promocją zdrowia w firmie na każdym etapie i w każdym obszarze jej wdrażania – począwszy od etapu budowania poparcia dla niej, prowadzenia diagnoz i planowania, po ewaluację przebiegu oraz skutków, dyskontowanie efektów i doskonalenie strategii. Program szkoleń jest trzystopniowy (osobny certyfikat potwierdza ukończenie każdego z trzech stopni)
Kontakt z namiWykłady dla zarządu firmy o promocji zdrowia
Jednorazowe spotkanie lub cykl prezentacji omawiających istotę promocji zdrowia w firmie, płynące z niej korzyści, sposoby realizacji wdrożeń, uwarunkowania sukcesu. Prezentacje przygotowane są pod kątem specyfiki zamawiającej je firmy.
Kontakt z namiEwaluacja wdrożenia promocji zdrowia w firmie
Polega na przygotowaniu planu i narzędzi oceny przebiegu oraz efektów działań prozdrowotnych realizowanych w firmie, a także pomocy w opracowaniu i interpretacji ustaleń (lub opracowaniu raportu z ewaluacji wraz z rekomendacjami)
Kontakt z namiAnaliza możliwości zwiększenia zaangażowania pracowników
Prowadzona w oparciu o wywiady z osobami zarządzającymi zdrowiem w firmie, reprezentantami innych kluczowych grup oraz know-how w dziedzinie najlepszych praktyk motywacyjnych. Raport zawiera rekomendacje dotyczące możliwości i metod zwiększania uczestnictwa personelu w działaniach prozdrowotnych realizowanych przez firmę
Kontakt z namiKsiążka opisująca osiągnięcia firmy w zarządzaniu zdrowiem
Jest to opracowanie (monografia/studium przypadku) popularnonaukowe, przedstawiające w uporządkowany sposób samą firmę, jej politykę zdrowotną, szczegółową analizę aktywności na rzecz promocji zdrowia personelu, sposoby jej realizacji, sukcesy w tej dziedzinie, sposoby przezwyciężania trudności, osiągane efekty itd. Teksty rozdziałów przygotowują eksperci Krajowego Centrum przy współpracy z przedstawicielami firmy. Usługa obejmuje także prace redakcyjno-wydawnicze (wydawcą jest Instytut Medycyny Pracy im. prof. J. Nofera) oraz promocję książki
Kontakt z namiSieć menedżerów
Sieć jest platformą wspierającą profesjonalny rozwój osób zarządzających promocją zdrowia.
Dowiedz się więcejCertyfikat menadżera
Certyfikat Menadżera Promocji Zdrowia jest dokumentem potwierdzającym posiadanie kompetencji z zakresu zarządzania programami promocji zdrowia w pracy.
Dowiedz się więcej