Serdecznie zapraszamy na bezpłatne konsultacje dotyczące wdrażania programów promocji zdrowia w zakładach pracy.
Jesteś pracodawcą, menadżerem, specjalistą HR, PR, EB, CSR, BHP i zajmujesz się działaniami wellbeingowymi dla pracowników?
A może jesteś lekarzem lub pielęgniarką służby medycyny pracy?
Chcesz doskonalić, rozwijać działania w dziedzinie zarządzania zdrowiem personelu?
A może dopiero planujesz wprowadzić rozwiązania mogące pomóc zadbać o zdrowie swoich pracowników/zespołu i nie wiesz od czego zacząć?
Jeśli tak, mamy dla Ciebie niezwykłą okazję! Instytut Medycyny Pracy im. prof. Jerzego Nofera w Łodzi zaprasza do wzięcia udziału w bezpłatnych konsultacjach dotyczących wsparcia zdrowia i aktywności zawodowej zróżnicowanego wiekowo personelu firm.
Dlaczego warto wziąć udział w konsultacjach?
- Profesjonalna wiedza: W trakcie konsultacji spotkasz się z ekspertami z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie zarządzania zdrowiem w firmie, autorami uznanych poradników, badań naukowych oraz projektów krajowych i międzynarodowych.
- Indywidualne podejście: Każda firma jest inna, dlatego nasze konsultacje są dostosowane do potrzeb Twojego przedsiębiorstwa.
- Zysk dla firmy: Inwestycja w zdrowie pracowników przynosi długofalowe korzyści. Zadowoleni i zdrowi pracownicy to m.in. niższa absencja i fluktuacja oraz lepsza konkurencyjność na rynku.
Dla kogo?
W konsultacjach mogą wziąć udział przedstawiciele firm zlokalizowanych w Polsce, bez względu na wielkość, formę własności, profil działalności oraz stopień zaawansowania realizowanych działań prozdrowotnych dla pracowników. Uczestnictwo jest nielimitowane i bezpłatne.
Gdzie?
Konsultacje mogą odbywać się zdalnie, telefonicznie lub poprzez telekonferencje. Istnieje także możliwość spotkania w siedzibie Instytutu Medycyny Pracy im. prof. Jerzego Nofera w Łodzi (ul. św. Teresy od Dzieciątka Jezus 8, 91-348 Łódź).
Jak się zapisać?
Wystarczy wypełnić formularz kontaktowy dostępny na naszej stronie pracanazdrowie.pl (zakładka CENTRUM KONSULTACYJNE) lub napisać maila na adres pracanazdrowie@imp.lodz.pl. Wskaż temat, który Cię interesuje. Nasz ekspert skontaktuje się z Tobą w ciągu 3 dni roboczych w celu ustalenia terminu lub bezpośrednio odpowie na zadane pytanie. Informacji dotyczących konsultacji udzielamy również telefonicznie ✆42 63 14 686, 42 6314 685.
W trakcie konsultacji możesz dowiedzieć się:
- jak przeciwdziałać wczesnemu wykluczeniu z rynku pracy poprzez poradnictwo i wczesne interwencje w przypadku związanych z wiekiem problemów zdrowotnych stanowiących przeciwwskazanie do kontynuowania pracy na dotychczasowym stanowisku lub w wyuczonym zawodzie;
- jak poprzez wpływ na styl życia pracowników podnieść produktywność i ograniczyć absencję wynikającą z chorób, dolegliwości i procesów starzenia się, m.in. jak zmniejszyć zdrowotne skutki pracy siedzącej, zwiększyć rekreacyjną aktywność fizyczną, wspierać zdrowe odżywianie się pracowników, rozwiązywać problemy dotyczące palenia tytoniu, konsumpcji alkoholu i innych substancji psychoaktywnych, pomóc w redukcji stresu, komunikować się w sprawach zdrowia;
- jak prowadzić diagnozę potrzeb zdrowotnych personelu, m.in. jak przygotować odpowiednią ankietę dla różnych grup wiekowych, co ustalić bez użycia ankiet, wykorzystując „miękkie” metody, o co warto pytać pracowników i o co pytać nie należy, jak rozmawiać na tematy drażliwe – np. stan zdrowia, jak interpretować i przedstawiać zebrane wyniki;
- jak podnieść skuteczność benefitów prozdrowotnych i działań w sferze wellbeingu, m.in. jak monitorować i oceniać firmowe inwestycje w zdrowie, dostosować ofertę do stanu zdrowia różnych wiekowo pracowników, włączyć personel w działania prozdrowotne i wspierać aktywność, ograniczyć nieracjonalne wydatki na zdrowie;
- jak zaplanować, wdrożyć i rozwijać strategię promocji zdrowia personelu, m.in. jak dobrać zespół współpracowników, wyznaczyć i komunikować prozdrowotne cele firmy, ustalić problemy do rozwiązania w pierwszej kolejności, wybrać metody wspierania zachowań prozdrowotnych, budować kulturę organizacyjną sprzyjającą zdrowiu, omijać potencjalne przeszkody w promocji zdrowia, wykorzystać promocję zdrowia w budowaniu wizerunku firmy;
- jak przeciwdziałać malejącej sprawności fizycznej i radzić sobie z obciążeniem pracą wraz z wiekiem, w tym jak ocenić fizyczne obciążenie pracą na różnych stanowiskach i związane z nim ryzyko zawodowe a także jak wykorzystać wyniki tej oceny dla poprawy warunków pracy i wzmacniania zdrowia pracowników; jak dokonać oceny ergonomicznej stanowisk pracy, urządzeń i narzędzi pracy, organizacji i sposobów jej wykonywania oraz zaplanować i wdrożyć działania naprawcze;
- jak zapobiegać negatywnym skutkom zdrowotnym pracy zmianowej oraz realizować działania edukacyjne i profilaktyczne w tym zakresie;
- jak ocenić ryzyko zawodowe w odniesieniu do czynników chemicznych i biologicznych w środowisku pracy oraz przygotować zalecenia dla pracowników eksponowanych na te czynniki;
- jak ocenić psychospołeczne warunki pracy i ich wpływ na zdrowie, samopoczucie, zadowolenie i efektywność pracy oraz jak realizować działania edukacyjne i interwencyjne adresowane do różnych grup zawodowych, m.in. jak minimalizować stres zawodowy, jego skutki dla zdrowia i funkcjonowania, jak radzić sobie z sytuacjami trudnymi w miejscu pracy.
>>KLIKNIJ W PONIŻSZY OBRAZEK ABY POBRAĆ ULOTKĘ CENTRUM KONSULTACYJNEGO<<